Vele mediavormen worden geconfronteerd met een versnippering door het overaanbod, met als gevolg een versnippering van het bereik. Maar,….iedereen komt buiten, nu meer dan ooit! We kunnen dus terecht stellen dat affichage of buiten-reclame in het algemeen het laatste echte massamedium is.

Buitenreclame is immers

  • onvermijdelijk: je kunt het niet negeren, uitzetten of wegzappen
  • kost geen inspanning: om de boodschap te ontvangen hoef je niet te gaan lezen, luisteren of kijken. Als je buitenkomt, zie je de boodschap.
  • is 24 uur per dag zichtbaar: steeds meer verlichte reclameobjecten zorgen ervoor dat buiten-reclame dag en nacht zichtbaar is.
  • doelgericht: buitenreclame kan eenvoudig geografisch worden ingezet en bereikt ook moeilijk te bereiken doelgroepen.
  • point of sales versterkend: buitenreclame staat dichter bij verkooppunten dan welk ander medium ook
  • op maat: de geografische inzetbaarheid van buitenreclame zorgt ervoor dat de campagnes op maat kunnen voorgesteld worden, waardoor het voor elk budget toegankelijk wordt.

Verschillende formaten

  • groter dan 20 m² ( bijv. 36 m² )
  • 20 m² ( netwerkformule en à la carte )
  • 16 m²
  • 8 en 10 m² ( vooral in centra )
  • 4 m² ( uitstekende kosten/batenverhouding )
  • 2 m² ( abribussen of bushokjes )
  • andere

Hiernaast is er ook nog mobiele reclame

  • openbaar vervoer ( bus/tram )
  • vrachtwagens
  • andere

Buitenreclame is een vak gezien het aantal formaten, de verschillende producten, formules en systemen. De voordelen ervan zijn onmiskenbaar en zijn wetenschappelijk aantoonbaar. Om een campagne te doen slagen, is dan ook vakkennis vereist !

Wij maken dan ook graag vrijblijvend een campagne voor u klaar naargelang uw wensen en budget ( groot of klein )